A Magnus Aircraft Zrt. a karácsonyfa szimbólumot Magyarország légterébe, mint rajzlapra a Flightradar24.com weboldal megjelenítési technikájával láthatóvá tett repülési útvonallal, mint virtuális ceruzával rajzolta fel. A cég pilótáinak és munkatársainak közös ötlete alapján 2019. december 18-án a magyar tulajdonú repülőgépgyár, két saját fejlesztésű és gyártású kétszemélyes sport és oktató repülőgépe és berepülőpilótái egy speciális útvonalrepülést hajtottak végre Magyarország egén, kötelékben. A speciális útvonal egy óriási, szimmetrikus karácsonyfaforma volt, amit önmagában is kihívás lerepülni robotpilóta nélkül, viszont a pilóták (Vári Gyula főpilóta, Horváth Hanna, Faragó István és Fábián Gábor) mindezt két Magnus Fusion 212 típusú repülőgéppel szoros kötelékrepülésben tették. A karácsonyfa törzse Pécsnél, míg a csúcsa Siófok magasságában volt látható, a teljes útvonal 358 km, több mint 20 fordulóval, és 2 óra 26 percet vett igénybe. A Magnus Aircraft Zrt. ezzel az akcióval Magyarország legnagyobb, pontosan 80 km virtuális magasságú karácsonyfáját rajzolta Magyarország egére.

Milyen rekordot állított fel vagy döntött meg?

A legnagyobb méretű, rajzolt karácsonyfa szimbólum, 80 km legnagyobb kiterjedéssel.

Hol?

Pécs és Siófok között, Magyarország légterében

Mikor?

2019. december 18-án

Ki?

Vári Gyula főpilóta, Horváth Hanna, Faragó István és Fábián Gábor pilóták, a Magnus Aircraft Zrt. munkatársai

Részletek:

A karácsonyfaforma látható volt a repülőgépeket nyilvánosan élőben követő applikációban, a Flightradar24.com oldalon. A vállalat belső szabályzata szerint a berepülő pilótáknak kötelező ’útvonal-repülést’ is gyakorolniuk, így ez a speciális alkalom is egyike az ilyen készségmegőrző gyakorlatoknak. A kötelékrepülési gyakorlatot 2019. december 18-án a „take off from LHPP: 09 óra 44 perc CET” és „landing LHPP 12 óra 10 perc CET” idő-és helyadatok szerint mutatták be. A repülés során mindvégig teljesítették a EU Bizottság 923/2012/EU végrehajtási rendelete shera.3135 pontja szerint a kötelékrepülésre előírt követelményeket.

A gyakorlat során a vezérgép a HA-XAE lajstromjelű repülőgép volt, vele repült a HA-BHX lajstromjelű gép. A gépeket Faragó István, tesztpilóta, kötelékparancsnok, Horváth Hanna, flight controller, Vári Gyula főpilóta és Fábián Gábor, tesztpilóta vezette a kötelékrepülésre leadott repterv szerint. A két gép szorosan egymás mellett repült a gyakorlat teljes ideje alatt.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Post Navigation