Perepatics Richárd autóversenyző az ISUZU hazai importőre, a WAE Kft. által biztosított gépkocsival többféle rekordot állított fel üzemanyag-takarékosság terén. Egy ISUZU D-MAX pick-up autóval ISUZU márkakereskedések érintésével egy 1300 km-es országjáró túrán 2013. február 26. és február 28. között 4,5 liter/100 km abszolút fogyasztást ért el. Ez 2,9 liter/100 km értékkel kevesebb, mint a gyár által megadott, 7,4 liter/100 km vegyes ciklusú fogyasztási érték, az 1 tonnára vetített, fajlagos fogyasztási rekord értéke pedig 2,3 liter/100 km/tonna volt.

P1060957 P1060970 P1060983 P1060984 P1060996 P1070014 P1070073 P1070093

 

Milyen rekordot állított fel vagy döntött meg?

Az abszolút, a relatív és a fajlagos üzemanyag-fogyasztás legkisebb értékét pick-up gépkocsival

 Hol?

Magyarország ISUZU márkakereskedéseinek érintésével egy 1300 km hosszú körtúrán

Mikor?

2013. február 26. és február 28. között

Ki?

Perepatics Richárd autóversenyző és az ISUZU hazai importőre, a WAE Kft.

Részletek:

A japán ISUZU járműgyártó D-Max pick-up autóinak hazai importőre, a WAE Kft. 2013. február végén Turzai Árpád üzletág vezető szervezésében elérte a lehető legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztást a cég által forgalmazott egyik ISUZU D-MAX Dupla kabin LS Plus MT6 típusjelű gépkocsival egy előre megadott útvonalon, Perepatics Richárd autóversenyző közreműködésével. Kitűzött céljuk nemcsak a legkisebb átlagfogyasztás elérése, azaz egyetlen tankolással a legnagyobb távolság megtétele volt, hanem a legnagyobb eltérés elérése is a gyár által megadott vegyes használati, EU szabvány szerint mért átlagfogyasztási adathoz képest a kapcsolható összkerékhajtással rendelkező pick-up kishaszon-gépjármű (N1G) járműkategóriában.

A rekord felállításának szabályrendszere szerint a kísérletre felhasznált gépkocsinak teljes mértékben gyári állapotúnak kellett lennie, azon semmilyen átalakítás és semmilyen alkatrész leszerelése nem volt megengedett. A gépkocsiban csak a vezető tartózkodhatott a kísérlet alatt, akinek legalább 500 kilométert kellett megtennie hétköznapi, jellemzően és túlnyomórészt nappali forgalmi, egyben átlagos időjárási körülmények között Magyarországon olyan útvonalon, ahol mind lakott területen belüli, mind lakott területen kívüli útszakaszok is előfordultak. Az útvonalat a rekordkísérletet végrehajtó szabadon választhatta meg azzal, hogy mindvégig szilárd burkolatú úton kellett haladni. A kísérlet során mindvégig a legszigorúbban be kellett tartani a közlekedési szabályokat és a jármű forgalomban való részvételének szabályait, a vonatkozó műszaki előírásokat, azaz az előírt guminyomással és világítóberendezésekkel kellett közlekedni. A járművel a forgalmat akadályozni nem lehetett, azaz autópályán a jogszabályban jelölt legalább 60 kilométer/órás sebességet tartani kellett és máshol sem akadályozhatta indokolatlanul a jármű a kísérlet folyamán a közeledés más résztvevőit. A kísérlet során a járművet mindvégig Perepatics Richárd vezette. A mérést 2013. február 26-án Budapestről történő indulással és 28-án Budapestre történő érkezéssel hajtották végre. Az útvonal az alábbi volt: Budapest-Győr-Szombathely-Barcs-Pécs-Baja-Szeged-Békéscsaba-Debrecen-Nyíregyháza-Miskolc-Eger-Budapest. Az adott városokban az útvonal egy-egy ellenőrzési pontját az ISUZU gépkocsik márkakereskedői hálózatának helyi képviseletei, az ISUZU autószalonok, telephelyek jelentették. Az első napon az indulás 10 órakor volt az ISUZU Fábián elől, 28-án az érkezés 19 óra után Budapesten a Lurdy-ház melletti Shell kútnál volt.

A kísérlet végrehajtására a WAE Kft. egy ISUZU D-MAX Dupla kabin LS Plus MT6 típusú, automata légkondicionálóval és navigációs berendezéssel ellátott, gyári adatai szerint 2499 köbcentiméter hengerűrtartalmú, 120kW teljesítményű 4 ajtós 5 személyes dízelüzemű kistehergépkocsit bocsátott rendelkezésre, melyet a kísérlet kezdőnapján reggel adtak át Perepatics Richárd részére. A rekordert egy másik autóban az importőr munkatársai kísérték.

Perepatics Richárd 26-án 7 óra 40 perckor átvette az MFZ-906 forgalmi rendszámú autót, , amelynek a kilométer-számlálója ekkor 10983 km értéket mutatott. A gépkocsit a fogyasztásmérés céljára teljesen tele tankolták, majd a tank fedelét és a gépkocsi motorház fedelét tollal írható zárószalaggal két helyen is átragasztották és aláírással lezárták. Perepatics Richárd 9 óra 33 perckor kihajtott a töltőállomásról az M1 autópálya irányába és ezzel kezdetét vette a rekordkísérlet. 2013. február 28-án 19 óra 50 perckor érkezett vissza a csapat Budapestre, a SHELL töltőállomásra. A gépkocsi km-órája ekkor 12238 km-t mutatott, azaz a kísérlet teljes ideje alatt pontosan 1300 km-t tett meg a jármű és vezetője. Ekkor ellenőrizték a zárószalagok sértetlenségét, majd beálltak a 4. sz. töltőoszlophoz. A GPS alapú rögzítés szerint is valóban 1300 km távolságon került elhasználásra a gépkocsi tartályából hiányzó üzemanyag. 20 óra 06 perckor felnyitották a zárószalagokat teletankolták a gépkocsit pontosan ugyanúgy, ahogy azt az induláskor, február 26-án reggel is tették. A kútoszlop hitelesített számlálója 57,87 litert mutatott, megállapítható volt, hogy a teljes üzemanyag fogyasztás 58 liter +/- 1 % volt az 1300 km-es út során.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Post Navigation